Produktion

Produktion og strategi

 

Fra ide til færdigt produkt - vi kan hjælpe jer hele vejen

 

1: Før optagelse

 

Podcast adskiller sig ikke fra andre sociale medier på ét væsentligt punkt. Koncept og strategien skal være på plads!

 

Vi hjælper med at finde frem til hvilket indhold, som giver værdi for jer at podcaste om.

 

Herefter gennemgår vi sammen de forskellige podcastkoncepter og finder frem det bedst egnede.

 

Der bliver udarbejdet en strategi, som I kan arbejde efter. Vi kigger også på muligt waterfall content til andre af jeres platforme

 

2: On Air

 

Ønsker I at optagelserne foregår I et studie, så har vi vores eget mobilestudie, vi kan sætte op.

 

Vi har journalistisk baggrund og kan stå for spørgeramme og interviews.

 

Vi har også udstyr til at lave optagelser ude af huset.

 

3: Redigering af podcast

 

Efterfølgende bliver optagelsen redigeret og der bliver lagt speak, jingles og musik på.

 

Vi har forskellige speakere, som I kan vælge imellem.

4: Podcastet bliver udgivet

 

Vi kan udgive det færdige podcast for jer, så det kan høres på de mest populære podcasttjenester.

 

I modtager også link samt embed kode, så det kan bruges på jeres SoMe, nyhedsbrev og website.

 

Ligeledes modtager I tal på, hvor mange der lytter, hvorhenne og på hvilke devices.

 

Mediehuset Periskop har den teknik og know-how, som det kræver at lave podcast i samme kvalitet som DR.

Vi har optageudstyr, speakrum, redigeringsudstyr samt programmer til publisering på næsten alle platforme.

 

 

Kundecases

 

Udover at give målgruppen en god oplevelse i bilen, på løbeturen, i metroen...så skaber podcast typisk indhold til en række af organisationens andre platforme. Vores kunder bruger dem i nyhedsbreve, på sociale medier, website, apps, vidensarkiv osv.

 

 

- CfL (Center for Ledelse) bruger dem i nyhedsbreve, som e-læring, på website, LinkedIn, app og så ligger de tilgængelige som podcast. CfL udgav e-bogen "Dilemmaer på ledelsesgangen", som bygger på nogle af deres mange podcast.

 

- Vedvarende Energi tog deres podcast om forholdene i Kibera med på Northside Festival og lod festivalgæsterne få en lytteoplevelse.

 

- Eli Lilly lavede podcast om de dagligdags dilemmaer som unge med psykiske problemer står i. De er blevet brugt på arbejdspladser og uddannelsesinstitutioner.

 

- DELACOUR bruger dem på deres website, nyhedsbrev, sociale medier og som et vidensarkiv henvendt til erhvervslivet om f.eks.leasing af bil til genrationsskifte i virksomheder.

 

- home gjorde folk klogere på boligkøb...